آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 152
بازدید سال : 2724
بازدید کلی : 13346

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 13346
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

 

خادم پرستاران

میرزابیگی

 

 http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8683/categoryId/1/language/fa-IR/250------.aspx

تاريخ: 1393/09/15

   

ساعت خبر: 08:31 ق.ظ

 

 

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

250 تعرفه خدمات پرستاری قطعاً وارد کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت شد

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: 250 تعرفه خدمات پرستاری قطعاً وارد کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت شد، این اتفاق میمون اثر مثبتش را روی کارانه پرستاران می گذارد، ضمن اینکه از این پس خدمات پرستاری شناسنامه دار می شود.

 

به گزارش خبرنگار نظام پرستاری، محمد میرزابیگی شب گذشته در برنامه نبض صدا و سیما با موضوع بررسی بودجه سلامت گفت: مبنا و ملاک عملکرد تمامی مسئولان در نظام سلامت باید سیاست های کلی مقام معظم رهبری باشد و مسئولی جز تحقق این سیاست ها نباید فکر دیگری را در ذهنش متصور شود و باید همگان خود را مقید به تحقق این سیاست ها دانسته و در آن جهت حرکت شود.

وی رضایتمندی مردم را بی شک از مهمترین انتظارات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: ایشان بارها فرموده اند که باید کاری کنیم که مردم در زمان بیماری، جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند. ایشان همچنین در حوزه پرستاری نیز فرموده اند، باید کاری کنیم که پرستارانی شایق به خدمت و دارای انگیزه کافی، داشته باشیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: برای اینکه نظام سلامت کارآمدی داشته باشیم باید قطب حرکت خود را رضایتمندی مردم قرار دهیم و قطعاً رضایتمندی در سیستم پرستاری می تواند، تسریع کننده این حرکت باشد.

وی عدم تطابق بین تعداد پرستاران با میزان مأموریت های محوله، نظام پرداخت ناعادلانه و نامتوازان، توزیع نامناسب امکانات موجود در نظام سلامت به ویژه در بیمارستانها، توزیع نامناسب پرستاران در طیف نظام سلامت و انحصارآً بیمارستانی شدن آنها و کم توجهی به پرستاران بخش خصوصی را 5 نقص عمده در نظام سلامت برشمرد که به یک بیماری مزمن بدل شده بود.

میرزابیگی ادامه داد: ما در جهت رفع این 5 نقص عمده تلاش های بسیاری را انجام داده ایم و در تلاش هستیم که در این راستا حقوق جامعه پرستاری ادا شود.

وی افزود: همواره در وزارت بهداشت یک نگاه پزشک محور و تخصص محور به صورت مزمن وجود داشت که اگر این اتفاقات اخیر (تصمیمات اتخاذ شده در حوزه پرستاری) نمی افتاد کماکان این بحث تداوم می یافت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: ما از سال 72 به طور شبانه روز و به صورت مستقیم درگیر کار پرستاران هستیم و پیرامون 5 معضلی که برشمردم، قوانینی را نیز در مجلس تصویب کردیم که از آن جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون ارتقاء بهره وری است.

وی افزود: منتها مشکلی که همواره سد راه ما بود، این بود که این قوانین را به هر جا  که می رساندیم  در بحث بودجه و اعتبار، اجرای این قوانین متوقف می شود به طوری که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به همین دلیل 7 سال روی زمین ماند یا در قانون ارتقاء بهره وری، وقتی نیرو استخدام می کردیم به دلیل عدم تأمین اعتبار، یا استخدام ها کامل نمی شد و  یا اگر صورت می گرفت به شدت ایجاد نارضایتی می کرد و مشکلات زیادی را دامن می زد.

میرزابیگی با اشاره به نگاه عادلانه وزیر بهداشت، گفت: به رغم اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، 7 سال بر روی زمین ماند و اجرایی نمی شد اما هم اکنون بالغ بر 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزش های نسبی وارد شد و از پیامدهای آن، این است که قطعاً اثر خودش را در کارانه بیمارستانها به صورت بسته های خدمتی می گذارد.

وی افزود: بنده تا پیش از ورود تعرفه های پرستاری به کتاب ارزش های نسبی، به شدت منتقد این کتاب بودم ولی هم اکنون خدمات پرستاری نیز در این کتاب ثبت شده است و ظلم می دانم، بنده ای که تا زمانی که مشکل وجود داشت، موضوع را نقد می کردم، حال که مشکل حل شده است، سکوت کنم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: بنده در اینجا با صدای بلند و با افتخار اعلام می کنم که مشکل تعرفه های پرستاری حل شده و زحمات ما به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: در کتاب ارزشهای نسبی، 190 خدمت مشترک پزشک و پرستار است و 110 خدمت نیز با صورتجلسه سازمان نظام پرستاری برای ثبت در کتاب رفت که از این میان در حال حاضر 250 خدمت به صورت قطعی پذیرفته شده و وارد کتاب شده است.

میرزابیگی در خصوص زمان اجرای این تعرفه ها در دریافتی پرستاران، گفت: این تعرفه ها از اول آبان 93 برای پرستاران لحاظ می شود و اگر به دلیل طی پروسه نرم افزاری تأخیری در پرداخت ها صورت گیرد به عنوان معوقه محسوب شده و در ماههای آتی پرداخت می شود و بودجه آن نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: پرداخت ها مبتنی بر عملکرد می شود و مبنا، از 20 درصدی که قبلاً وجود داشت به بالای 30 درصد می رسد که این رقم قابل توجهی است هر چند ایده آل نیست ولی قابل ملاحظه است و درصدی از انتظارات را برآورده می کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: نکته مهمتری که در این میان نباید آن را نادیده گرفت این است که تعرفه های پرستاری وقتی در کتاب ارزشهای نسبی قرار می گیرد، شناسنامه دار می شود و در سطح جامعه هویت پیدا می کند به این منزله که پرستار از این پس می تواند در سطح جامعه فعالیت کند و پرستاری که خدمات home care می دهد، می تواند از خدمات بیمه ای استفاده کند.

وی نوسازی و بازسازی پاویون های پرستاری را از دیگر موفقیت های بدست آمده طی روزهای اخیر برشمرد و گفت: متاسفانه برخی به بهانه قانون ارتقاء بهره وری، جایگاه های استراحت پرستاران را حذف کردند و در پی آن نیز اعتراضات بسیاری از سوی همکاران پرستار داشتیم اما در حال حاضر با اعلام وزیر بهداشت، مقرر شده است مجدداً در تمام سطح کشور و در تمامی بخش های بیمارستانی این پاویون ها دقیقاً همانند آنچه برای پزشک مقیم وجود دارد، احیاء شود.

میرزابیگی در پاسخ به سوالی مبنی بر رفع فاصله شکاف پرداختی پزشکان و پرستاران گفت: این فاصله کمتر می شود ولی قطعاً پرستاران هم توقع ندارند که Kی پرداختی به آنها معادل پزشکی باشد. به هر حال آغاز کار، شروعی خوب است و خواهش بنده این  است که اجازه دهیم، این شروع مبارک اتفاق بیفتد، زیرا سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوب دیگری که افتاده است این است که هم اکنون بدهی های ما در حوزه پرستاری نزدیک به صفر شده است در حالی که چند سالی بود که بند 8 آیین نامه اجرایی قانون ارتقاء بهره وری روی زمین مانده بود و استخدام صورت می گرفت بدون اینکه بودجه اش دیده شود و دائماً بدهی بیمارستان ها زیاد می شد و هم اینک مقرر شده است که به هیچ عنوان تا زمانی که بودجه دیده نشود، فردی وارد سیستم نشود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت،یادآور شد: علاوه بر این 32 برنامه برای بهبود وضعیت حوزه پرستاری و حل مشکلات در این حوزه تدوین شده است که ان شاء الله محقق خواهد شد و تمامی اینها دستاوردهای مهمی است و ما در هر صورت هر اتفاقی که بیافتد، مدافع گروه پرستاری هستیم.

پایان خبر 

کد: 8683

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8759/categoryId/1/language/fa-IR/----2----------------2----.aspx

تاريخ: 1393/09/26

   

ساعت خبر: 09:25 ق.ظ

 

 

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت

جمعیت پرستاران شاغل باید 2 برابر شود

معاون پرستاری وزیر بهداشت از برنامه ریزی دولت برای افزایش تعداد پرستاران در مراکز درمانی خبر داد و گفت: به منظور رفع کمبودها، جمعیت کنونی پرستاران شاغل باید به 2 برابر افزایش یابد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از ایرنا، محمد میرزابیگی در حاشیه دومین یادواره شهدا و ایثارگران پرستاری کشور که در دانشگاه آزاد علی آبادکتول برگزار شد با بیان اینکه پرستاران منتظر اخبار خوش در آینده نزدیک باشند، اظهار داشت: هم اینک حدود 140 هزار نیروی پرستار در گروه های مختلف در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جمعیت کنونی پرستاران شاغل در مراکز درمانی کشور با 4  شاخص «تعداد بیمار، تخت بیمارستان، پزشک و جمعیت» متناسب نیست.

میرزابیگی، اضافه کرد: به دلیل ممنوعیتهای استخدام که در سال های گذشته وجود داشت و بازنشستگی برخی از شاغلان، اکنون ظرفیت پرستاری کشور در بهترین حالت با یک دوم ظرفیت کار می کند.

وی تصریح کرد: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های گسترده ای از سوی وزارت بهداشت برای جبران کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی انجام شد که با موافقت ضمنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در آینده ای نزدیک تعداد قابل توجهی نیروی پرستار در مراکز درمانی کشور جذب خواهند شد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در جذب نیروهای جدید از دانش آموختگان این رشته ها استفاده خواهد شد ضمن اینکه تعداد کل فارغ التحصیلان کنونی مراکز آموزش عالی در رشته پرستاری نیز جوابگوی نیازها نیست.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با قدردانی از تلاش های پرستاران، افزود: جامعه پرستاری با وجود همه کمبودها، با ایثار و فداکاری که خصلت ذاتی این قشر است، به نحو احسن وظایف محوله را انجام می دهد.

وی، تحمیل اضافه کاری اجباری بر پرستاران را ظلمی بزرگ در حق آنان دانست و ابراز امیدواری کرد به زودی و با جذب نیروهای جدید این مشکل رفع شود.

مطالبات پرستاران به زودی پرداخت می شود

همچنین بر اساس گزارش مهر، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مطالبات پرستاران به زودی پرداخت می شود.

وی افزود: مشکل پرستاران فقط مشکل مالی نیست، قرار بود درصدی به حقوق این قشر آسیب پذیر جامعه اضافه شود که در دو هفته آینده محقق می شود.

میرزابیگی ادامه داد: پرستاران در طرح نظام سلامت متحمل زحمات طاقت فرسایی شده اند که لازم است در قبال این سختی ها به آنان توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: همه فارغ التحصیلان پرستاری در کشور جذب بیمارستان های دولتی و خصوصی می شوند و این نیاز مبرم کشور است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: باید سطح رفاه و شخصیت معنوی پرستاران نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد که این امر در برنامه وجود دارد.

پایان خبر

کد: 8759

 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8765/categoryId/1/language/fa-IR/----94.aspx

 

تاريخ: 1393/09/26

   

ساعت خبر: 01:44 ب.ظ

 

  

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تأکید کرد

لزوم نگاه ویژه به استخدام پرستاران در بودجه 94

رئیس کل سازمان نظام پرستاری بر لزوم نگاه  ویژه به استخدام پرستاران در بودجه 94 تأکید کرد و از نمایندگان مجلس خواست برای حل همه این مشکلات، استخدام پرستاران را در بودجه 1394 با دید ویژه ببینند تا برای استخدام پرستاران جدید راه‌های میان‌بر جایگزین نشود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به  نقل از ایسنا، محمد میرزابیگی در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه با حضور در جمع پرستاران استان، افزود: با کمبود شدید پرستار در کشور مواجهیم و برای افزایش استخدام پرستاران و افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها رایزنی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 1383 حدود 40 هزار پرستار بیکار در کشور وجود داشت، عنوان کرد: اکنون نه تنها پرستار بیکار نداریم، بلکه با کمبود شدید نیرو مواجهیم و هر کسی در این رشته فار‌غ‌التحصیل شود، کار برای او وجود دارد.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری اکنون حدود 140 هزار پرستار در مراکز دولتی و غیردولتی کشور مشغول به کارند و 130 هزار پرستار نیز عضو سازمان نظام پرستاری کشور هستند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پرستاری تنها به مراکز درمانی دولتی و غیردولتی محدود نمی‌شود، عنوان کرد: در بخش آموزشی و پژوهشی نیز پرستاران ما مشغول بکارند.

وی با بیان اینکه تعداد کادر پرستاری کشور 90 هزار نفر است، گفت: به دو برابر این میزان پرستار در کشور نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور بیش از 170 دانشکده پرستاری و مامایی وجود دارد، یادآوری کرد: تعداد اعضای هیات علمی ما در دو بخش دانشگاه دولتی و آزاد در مجموع حدود 1500 نفر است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: تعداد رشته‌های پرستاری در کشور نیز هم اکنون 11 رشته است که افزایش سه یا چهار رشته دیگر نیز در دست بررسی می‌باشد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از کمبود شدید عضو هیئت علمی پرستاری افزود: هر معیاری را که در نظر بگیریم از جمله تخت، جمعیت، بیمار و پزشک، در کشور کمبود پرستار داریم. این ظرفیت فعلی فارغ التحصیلان نیز جوابگوی نیازها نیست و باید ظرفیت‌های دانشگاهی در بخش پرستاری را نیز افزایش داد.

وی با بیان اینکه تا افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و استخدام پرستاران جدید باید از ظرفیت‌های جانبی استفاده کرد، افزود: استفاده از نیروهای کمکی دانشجویی، نیروهای شرکتی، جایگزینی نیرو در دوران مرخصی زایمان پرستاران و ... از جمله این ظرفیت‌ها است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها هیچ منافاتی با استخدام پرستاران ندارد و ما افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و دریافت مجوزهای استخدامی را نیز به صورت مجزا پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: به دلیل کمبود نیرو، پرستاران اگرچه به ارائه خدمات بهتری تمایل دارند، اما نمی‌توانند چون مجبورند به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کنند و این شرایط کیفیت کار را پایین می‌آورد.

وی از نمایندگان مجلس خواست برای حل همه این مشکلات، استخدام پرستاران را در بودجه 1394 با دید ویژه ببینند تا برای استخدام پرستاران جدید راه‌های میان‌بر جایگزین نشود.

میرزابیگی در ادامه به مشکلات دیگر جامعه پرستاری علاوه بر کمبود نیرو اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه چارت‌های بیمارستانی ما مربوط به 20 سال قبل است و در برخی بخش‌ها که تخت حساب نمی‌شود، پرستار نیاز است و همین امر کمبود نیرو را تشدید می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور افزود: باید بر اساس تعداد بیمار نیاز به پرستار در نظر گرفته شود که مطالعه این امر در دستور کار است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی آسیب‌های شغلی، خشونت علیه پرستاران، نبود نظارت‌های تخصصی، نظام پرداخت نامناسب و ناعادلانه، عدم توازن جنسیتی و کمبود پرستار مرد و ... را از دیگر مشکلات پرستاران برشمرد.

به گفته این مسئول در بخش بازآموزی و آموزش ضمن خدمت پرستاران نیز مشکلات زیادی وجود دارد و چون امتیازی برای پرستاران ندارد مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین خواستار ماندگاری نیروها شد و اظهار کرد: نباید نیروهای مناطق محروم دستمزد پایین‌تر داشته باشد، بلکه باید جذابیت برای آنها ایجاد شود.

میرزابیگی در ادامه ضمن سخت و زیان‌آور خواندن شغل پرستاری، اظهار کرد: این امر در قانون آمده، اما بنا به دلایلی از جمله کمبود نیرو اجرا نمی‌شود.

وی به تشریح برنامه‌هایی که برای جبران این مشکلات در نظر گرفته شده، پرداخت و گفت: در سال 1392 با تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از 17 سال تلاش، هشت هدف و برنامه اصلی برای آن در نظر گرفته شده که موجب بهبود شرایط پرستاران می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: علاوه بر ایجاد معاونت پرستاری، هدف اصلی دیگر ما تشکیل سازمان نظام پرستاری بود که از سال 71 پیگیری شد و در نهایت در سال 80 تشکیل شد. در این سال‌ها بهبود قابل توجهی در شرایط پرستاران صورت گرفته که برای آن بسیار تلاش شد و هم جایگاه پرستاران و هم حقوق آنها که زمانی به عنوان پایین ترین حقوق در کشور بود، ارتقا یافت.

پایان خبر 

کد: 8765

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8770/categoryId/1/language/fa-IR/--15--.aspx

تاريخ: 1393/09/27

   

ساعت خبر: 09:35 ق.ظ

 

 

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت:

حقوق پرستاران شرکتی حداقل 1.5 میلیون تومان است

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: جذب پرستاران به صورت شرکتی یک راه حل میانبر است و راه حل قطعی نیست.حقوق پرستاران شرکتی حداقل 1.5 میلیون تومان است با این حال سابقه بد شرکتها در  گذشته باعث عدم تمایل پرستاران به جذب شرکتی شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از نسیم، محمد میرزابیگی اظهار داشت: جبران کمبود نیروی پرستاری در کشور نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت است و جذب پرستاران به صورت نیروهای شرکتی و قراردادی یکی از برنامه های کوتاه مدت و راهی میانبربوده و به هیچ وجه درمان قطعی نیست.

 وی افزود: عدم استقبال پرستاران از این طرح به علت عملکرد بد گذشته شرکتها بوده است؛ چرا که سابقه شرکتها در مراکز بهداشتی و درمانی سابقه خوبی نیست و در گذشته بسیار عملکرد بدی در این حوزه داستند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت عدم اطلاع رسانی درست در خصوص امتیازات این طرح را یکی دیگر از دلایل عدم استقبال پرستاران دانست و گفت: حقوق پرستارانی که در قالب این طرح جذب می شوند حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان بوده که کارانه و بهره وری هم به آنها پرداخت می شود، این پرستاران حتماً بیمه می شوند و نسخه سوم قراردادشان نیز در اختیار آنها قرار می گیرد که در خصوص این موارد اطلاع رسانی کافی به فارغ التحصیلان پرستاری نشده است.

میرزابیگی ادامه داد: از طرف دیگر یکی از مشکلات این است که تعداد پرستاران در کشور به وفور نیست باید برای بکارگیری 16 هزار نفر منتظر فارغ التحصیل شدن نیروها از دانشکده های پرستاری باشیم.

به گفته وی تمام این کمبودها از چهار سال گذشته پیش بینی می شد و در همین راستا اقداماتی چون افزایش ظرفیت پذیرش نیروهای پرستاری و ایجاد تعادل در پذیرش دانشجویان دختر و پسر مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: این اقدامات از سه سال قبل آغاز شده و سال آینده شاهد به بار نشستن محصول آن و فارغ التحصیل شدن پرستاران خواهیم بود و فکر می کنیم تا یک سال آینده تعداد فارغ التحصیلان ما به اندازه ای خواهد بود که نیازهای کشور را پوشش دهد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، اضافه کرد: طی سال های گذشته نوعی سیاست غلط در پذیرش دانشجویان پرستاری وجود داشت که بر اساس آن 80 درصد پذیرش دانشجو از داوطلبان دختر و فقط 20 درصد از داوطلبان پسر صورت می گرفت و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز تنها داوطلبان دختر پذیرش و تربیت می شدند. همین امر تعادل نیرو پرستاری زن و مرد را در نظام سلامت به هم زد که این معضل از سه سال گذشته اصلاح شده و نسبت پذیرش دانشجوی دختر و پسر به 60 - 40 رسیده است ولی هنور این نیروها فارغ التحصیل نشده اند.

میرزابیگی گفت: البته در حال حاضر نیز گزارشهابی در خصوص عملکرد بد حدود دو شرکت در پرداخت حقوق و مزایای پرستارانی که به صورت قراردای جذب کرده اند داشتیم که وزارت بهداشت در فاصله کمتر از دو هفته تذکرات لازم را به آنها داده است.

پایان خبر

کد: 8770

 

تاريخ: 1393/10/28

   

ساعت خبر: 08:20 ق.ظ

 

 

 

وزیر بهداشت:

همه بدهی وزارت بهداشت به پزشکان و پرستاران باید تا آخر بهمن تسویه شود

وزیر بهداشت گفت: همه بدهی وزارت بهداشت به پزشکان و پرستاران تا پایان بهمن باید تسویه شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از وزارت بهداشت، حسن هاشمی در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با بیان این مطلب گفت: حوزه توسعه مدیریت و منابع هر دستگاه یکی از مهمترین بخشهایی است که به همه امور انضباط و اقتدار می بخشد و از هر نوع کج روی پیشگیری می کند و البته شرط آن این است که مسئولین این حوزه در عین عالم و صاحب تجربه بودن، ضمن سختگیری، اجازه رشد و توسعه را هم بدهند.

وزیر بهداشت خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع گفت: گاهی مراقبت از آسیب به مدیر، به نوعی مراقبت از خود دستگاه و مراقبت از سلامت مردم است.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قانون باید رعایت شود، افزود: البته مفسر قانون مهم است و شما مدیران توسعه مدیریت می توانید با مدیریت خود روند اجرای امور را متوقف کنید و یا می توانید با سرعت مناسبی امور را به پیش ببرید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مسئولان مجموعه وزارت بهداشت و به ویژه روسای دانشگاههای علوم پزشکی با کار جهادی و عاشقانه در جهت عزت و آبروی نظام و دولت حرکت می کنند، گفت: بسیاری از روسای دانشگاهها خارج از شرح وظایف اداری و با اخلاص و ایمان مشغول ارائه خدمت به هموطنان هستند و قطعاً تلاش این عزیزان در پیشبرد امور حوزه سلامت اثرگذار است و به مجموعه ما خیر و برکت می بخشد و شاهد هستیم که امروز، مردم ما قدرشناس اجرای طرح تحول سلامت در نقاط مختلف کشور هستند.

وی با تاکید بر وجود وحدت رویه در حوزه مدیریت و منابع مجموعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به عنوان اولین دستگاه دولتی با اجرای حسابداری تعهدی می تواند انضباط مالی را در حوزه تحت مدیریت خود ایجاد نماید.

هاشمی گفت: باید بتوانیم در این حوزه یک وحدت رویه در کل کشور ایجاد کنیم و چارچوب های عملیاتی مان چارچوب های تعریف شده و علمی باشد و در عین حال با نظارت پذیری به طور هماهنگ در سراسر کشور عمل نماییم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول سلامت بیشترین نگرانی من از حوزه توسعه مدیریت و منابع است، گفت: بخشی از مسائل این حوزه مربوط به تامین منابع است و بخش دیگر حاشیه سازی هایی است که توسط عده قلیلی تنگ نظر و بیمار که از خوشحالی مردم ناراحتند، صورت می گیرد.

وی گفت: این افراد به دلیل تنگ نظری نمی توانند موفقیت بخشی یا تمام دولت را ببینند.

وزیر بهداشت گفت: نگران هستم که شهد و شیرینی اجرای طرح تحول سلامت که بعد از 1.5 سال تلاش مجموعه وزارت بهداشت و حمایت مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و همه دستگاهها و تلاش عزیزان گمنامی که در سراسر کشور لباس خدمت پوشیده اند، با بزرگنمایی بعضی از ایرادات کوچک به کام مردم تلخ کنند.

وزیر بهداشت خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع گفت: شما مسئول سلامت مردم هستید و بخش دولتی یا غیر دولتی آن فرقی نمی کند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در مورد اعتبارات ما اغراق شده است و خواسته اند توقع مردم را افزایش دهند، گفت: البته برخی از مسئولان از حسن نیت و در تریبون های عمومی از اعتبارات 100 هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی برای حوزه سلامت کشور سخن گفتند و نیز رشد بودجه و اعتبارات حوزه سلامت را 70 درصد اعلام کرده اند که هیچ کدام از این ارقام عملی نشده و واقعی نیست.

بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان داده‌اند

هاشمی با بیان اینکه امسال بودجه وزارت بهداشت و درمان را متورم نشان داده‌اند، گفت: ما از بودجه عمومی رتبه چهارم را در میان وزارتخانه ها داریم در کشور و در عین حال رشد ما هم در اعتبارات کمتر از 5 درصد است و از 29 هزار میلیارد، 9 هزار آن مربوط به بودجه عمومی است و 20 هزار میلیارد آن را باید خودمان کار کنیم و درآمد ایجاد کنیم تا بتوانیم دستگاهمان را اداره کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در آن بخشی که ما خودمان بایستی خلق ثروت کنیم، 120 درصد رشد عنوان شده است در حالی که ما خریدار اصلی مان بیمه ها می باشند و اعتبارات بیمه ها هم 13 تا 15 درصد رشد داشته است در حالی که درآمد اختصاصی ما 120 درصد رشد داشته است و اینها با هم متناسب نیست و به نوعی بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان می دهد و توقع عمومی را افزایش می دهد در حالی که رشد واقعی نیست و در عین حال متأسفانه حاشیه سازی هم می شود.

هاشمی افزود: اعتبارات ما امسال حداکثر بین 3 تا 5 درصد و آن هم در صورتی که تخصیص ها به موقع باشد، رشد دارد و در عین حال هم مجلس باید تایید کند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز اعتبارات ما کاملاً مشخص بوده است و اعتباراتی که در سال گذشته از خزانه دریافت کردیم و اعتباراتی که هزینه کرده ایم کاملاً مشخص است، تصریح کرد: انضباط مالی هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت شفاف و درست نیست.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به قضاوت های غیر منصفانه در مورد افزایش حقوق پزشکان و پرستاران خطاب به معانین توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی گفت: همه شما مسلط به قوانین و امور اداری هستید و خوب می دانید که نه من و نه هیچ وزیر دیگری نمی تواند حقوق کارکنان یا بازنشستگان را افزایش دهد و چنین تصمیمی را فقط دولت می تواند اخذ کند.

هاشمی افزود: ما تنها از سهمی که بیمارستانها پرداخت می کنند و سهمی که پزشکان و پرستاران دارند، به دلیل این که درآمدزایی کرده اند و به دلیل افزایش کار همکاران، کارانه بیشتری در اختیارشان قرار داده ایم.

هاشمی تاکید کرد: این قضاوت ها و اظهار نظرها همه حاشیه پردازی است و باید از این حاشیه سازی ها به دور باشیم.

وزارت بهداشت وارد عرصه های سیاسی نخواهد شد

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و احتمال ایجاد حاشیه های بیشتر برای حوزه سلامت کشور گفت: از همین الان اعلام می کنیم که وزارت بهداشت یک دستگاه کاملاً تخصصی و فوق تخصصی است و ما وارد عرصه های سیاسی نخواهیم شد.

وی به کاهش تصدی گری ها تاکید کرد و گفت: طی 8 ماه آینده 97 بیمارستان در کشور به بهره برداری خواهد رسید و ما برای شروع فعالیت این مراکز و بیمارستانها نیاز به 15 هزار نیرو داریم که تاکنون حتی مجوز یک نفر جذب نیرو به ما داده نشده است بنابراین ما از ظرفیت بخش خصوصی و خرید خدمت از این بخش برای راه اندازی بیمارستانها استقبال می کنیم.

ضرورت پرداخت هرچه سریعتر حقوق کارکنان غیرپزشک

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر بخشنامه پرداخت کارکنان غیرپزشک از سوی دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: همه پرداخت های پرستاران و پزشکان باید تا پایان بهمن واریز شود و دانشگاهها بدهی از این بابت نداشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید پرداخت هایمان به ویژه در استانهای مرزی و محروم به روز باشد، گفت: همکاران باید باور کنند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت دارای برکات ارزشمندی است و برخلاف تصورات عده ای زیاده خواه که مایه آبروریزی نظام پزشکی هستند و صدایشان نیز همواره بلند است، بدانند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت در جهت صیانت از حرفه و جامعه پزشکی و حمایت از مردم در کاهش هزینه های درمانی است.

پایان خبر 

کد: 8923

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8950/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/11/04

   

ساعت خبر: 09:07 ق.ظ

 

 

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت:

قانون مشاغل سخت و زیان آور باید شامل همه پرستاران شود

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: قانون مشاغل سخت و زیان آور شامل همه پرستاران می شود و تحقق آن وابسته به بررسی های کارشناسانه ای است که در حال اجراست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، محمد میرزابیگی درحاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: طبق قانون، در حال حاضر پرستاران شاغل در بخش های ویژه می توانند با 25 سال سابقه کار، بدون قید و شرط از قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند، ولی تلاش می شود این موضوع شامل همه پرستاران شود.

وی افزود: برای انجام آن لازم است تعارض و تناقض در روش های اجرای قانون مذکور و دستور العمل های متنوع و گاه متضاد آن، رفع و آئین نامه ای منسجم تهیه شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره وضعیت اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری،گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بالین به صورت عملکردی و بسته خدمتی اجرا خواهد شد و در کتاب ارزش های نسبی سلامت هم به صورت 250 خدمت قرار گرفته است که در سطح جامعه به صورت خدمت به خدمت(فی فور سرویس) اجرا خواهد شد.

وی افزود: قرار گرفتن خدمات پرستاری در کتاب ارزش های نسبی یکی از بزرگترین دستاوردهای جامعه پرستاری است.

میرزابیگی در خصوص کیفیت اجرای 250 خدمت گنجانده شده در کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت، گفت: اجرای در بالین و به صورت عملکردی است که مبتنی بر بسته های خدمتی پرستار خواهد بود و در سطح جامعه هم، بخش دولتی و خصوصی، به صورت خدمت به خدمت، خواهد بود.

وی افزود:  هر خدمتی را که پرستار که انجام می دهد، قیمت خاص خودش را دارد، چه مورد قبول بیمه های پایه و تکمیلی باشد یا نباشد و البته رایزنی می شود، شامل تعرفه های مورد قبول بیمه باشد.

معاون پرستاری اجرای طرح اعتبار بخشی در بیمارستان ها را لازم و ضروری دانست و گفت:  این کار به یقین به ارتقاء مستمر کیفیت خدمات منجر می شود، هر چند پرستاران اعتقاد دارند که این موضوع وقت آنان را می گیرد.

وی افزود: البته بنده نیز موافق این سخن پرستاران هستم و به نظر می رسد باید با اعمال برخی سیاست ها، کاری کرد تا بیشتر وقت پرستاران، صرف رسیدگی به درمان بیماران شود.

میرزابیگی با اشاره به لزوم اجرای قانون ارتقاء بهره وری در بیمارستان های خصوصی، گفت: وزارت کار نیز این موضوع را تأیید کرده است و حال که مستندات آن برقرار می باشد، انتظار می رود دانشگاه های علوم پزشکی نیز بر اجرای این قانون در بخش خصوصی تأکید کنند.

وی اضافه کرد: البته بخش خصوصی در بعضی از شهرها و بیمارستان ها، این قانون را اجرا کرده است که جای قدردانی دارد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: توقعات مردم از کل نظام سلامت بالا رفته است و پرستاران هم انتظار دارند متناسب با این انتظارات و همچنین خدماتی که ارائه می دهند، به لحاظ مالی و غیر مالی، شرایط آنان بهتر شود.

پایان خبر 

کد: 8950

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8964/categoryId/1/language/fa-IR/------.aspx

تاريخ: 1393/11/06

   

ساعت خبر: 10:54 ق.ظ

 

 

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت آخرین روند پرداخت کارانه پرستاران را تشریح کرد

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین روند پرداخت کارانه پرستاران گفت: تا کنون بخش زیادی از کارانه پرستاران بر اساس ضریب 1.7 محاسبه و پرداخت شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از مهر، محمد میرزابیگی اظهارداشت: بر اساس نامه وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به تاریخ اول مهر 93، تا کنون بخش زیادی از کارانه پرستاران بر اساس ضریب 1.7 محاسبه و پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه پرداخت کارانه پرستاران مربوط به 5 ماهه اول سال است، افزود: این پرداختی به صورت علی الحساب بوده و مابه التفاوت آن بعد از اجرای طرح مبتنی بر عملکرد، پرداخت خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، گفت: مراحل نهایی این طرح انجام شده و در حال حاضر قرار است به صورت آزمایشی در برخی از بیمارستان ها اجرا شود و پس از یک ارزیابی کلی و جمع آوری دیدگاه ها و نظرات پرستاران در ارتباط با این طرح، نسبت به اجرای سراسری آن اقدام خواهیم کرد.

وی از صاحب نظران و دست اندرکاران حوزه پرستاری دعوت کرد با پایش این طرح، نظرات کارشناسی خود را برای اجرای هرچه بهتر آن ارائه بدهند.

میرزابیگی در پاسخ به این سئوال که اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد جایگاه قانونی دارد یا خیر، اظهارداشت: حداقل دو قانون سفت و سخت در این ارتباط وجود دارد که یک مورد آن بند 4 قانون ارتقای بهره وری نیروی بالینی نظام سلامت است و مدت هاست که پرستاران به دنبال اجرای این بند از قانون ارتقای بهره وری هستند.

وی تاکید کرد: طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، روشی برای اجرای تعرفه های پرستاری به صورت بسته های خدمتی در بالین است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام تیم های ارزیابی حوزه معاونت پرستاری به بیمارستان های سراسر کشور برای نظارت بر روند اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی خبر داد و گفت: این طور نیست که ما فقط به گفته های مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی بسنده کنیم. بلکه با اعزام تیم های ارزیابی، روند اجرای بخشنامه ها و مصوبه های مربوط به پرستاری را دنبال می کنیم.

پایان خبر 

کد: 8964

 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8975/categoryId/1/language/fa-IR/-------.aspx

تاريخ: 1393/11/08

   

ساعت خبر: 08:49 ق.ظ

 

 

 

/یادداشت/ محمد میرزابیگی

سخنی با همکاران عزیز پرستار در زمینه پرداخت مبتنی بر عملکرد

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری و معاون پرستاری وزارت بهداشت طی یادداشتی، توضیحاتی در خصوص پرداخت مبتنی بر عملکرد ارائه کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

با سلام و تحیت

بعد از پیگیری های مداوم معاونت و سازمان نظام پرستاری، جامعه خدوم و بزرگ پرستاری کشور با شنیدن 4 خبر از زبان وزیر محترم بهداشت وارد مرحله جدیدی شد.

1- قرار گرفتن 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزش های نسبی خدمات گروه پزشکی

2- پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران

3- تحول در نظام پرداختی به پرستاران

4- نوسازی و تجهیز پاویون پرستاران

به عقیده حقیر، جا دارد صاحبنظران پرستاری با بررسی و نقد عالمانه این 4 موضوع مهم به دغدغه ها و پرسش های ذهنی همکاران عزیزمان پاسخ متناسب و مقتضی را بدهند.

اینجانب بر اساس اعتقاد و پایبندی که دارم و بیش از دو سوم  عمر خدمتی ام را با همین اعتقاد طی کرده ام، مطمئن هستم که همیشه نقد عالمانه و دلسوزانه کارساز بوده و باعث صیقل کاری امور و پختگی و ارزشمندتر شدن تصمیمات می شود. لذا اعتقاد راسخ دارم که جامعه پرستاری در وهله اول از دو عامل مهم به عنوان موانع  خدمتی ( کمبود نیرو و نظام پرداخت ناعادلانه) بیشتر از سایر عوامل رنج می برند.

در مورد عامل اول یعنی کمبود نیرو اقدامات اساسی کوتاه مدت و درازمدت زیادی انجام شده است که به تناسب تصمیمات، نتایج آن را ملاحظه خواهید فرمود و این تصمیمات به دانشگاه ها و مراکز بهداشتی – درمانی ابلاغ شده است که در نوشتار بعدی به آنها بیشتر خواهم پرداخت اما در رابطه با نظام پرداخت و به ویژه با رویکرد پرداخت مبتنی بر عملکرد حداقل از سه منظر و از سه جهت قابل بررسی است:

-  مبنا و پایه شکل گیری یعنی آیا این طرح مبنای قانونی دارد، یا طرحی ساخته و پرداخته عده ای است که فقط برای پرستاری نقشه کشیده اند؟

-   چرایی شکل گیری طرح مبتنی بر عملکرد در این مقطع

-   کلیات، چارچوب، باید ها و نبایدها

توضیحات:

1- مبنای شکل گیری و پایه اساسی این طرح برگرفته یا بهتر بگویم در اجرای بند 4 قانون ارتقای بهره وری خودمان  است که این  قانون با پیگیری زیاد خود ما (در سایت سازمان و معاونت موجود است و به پیوست هم تقدیم می شود) در تاریخ 30 فروردین 1388 به تصویب مجلس و در تاریخ 9 اردیبهشت 1388 به تأیید شورای محترم نگهبان رسید. بعد از حدود 8 ماه یعنی در تاریخ 30 دی ماه 1388 آیین نامه اجرایی آن به تصویب دولت رسید و بعد از یکسال پیگیری مداوم در تاریخ 3 دی 1389 دستور العمل اجرایی یکی از بندهای قانون ارتقای بهره وری به تصویب وزارت بهداشت وقت رسید.

و اکنون بعد از پیگیری های متعدد در دولت قبل و فعلی تازه داریم موفق می شویم، بند 4 قانون ارتقای بهره وری را هم اجرایی کنیم، ناگفته نماند که وقتی حقیر با همکاری برخی دوستان از مجلس و سازمان این قانون و آیین نامه های اجرایی مربوطه را می نوشتیم، تمام هدفمان این بود که یکبار دیگر ضمن لحاظ نمودن ظرایف و نکاتی که در قانون تعرفه گذاری نمی شد لحاظ شود، در این قانون لحاظ کنیم.

بنابراین پرداخت مبتنی بر عملکرد، نه تنها، طرحی "من  درآوردی و  یکشبه نیست، بلکه شکل تسهیل شده، اجرایی تر و شروع شده مجدد قانون تعرفه گذاری است. اما ظرایف و نکاتی را که اشاره داشتم بعدها و در فرصتی که بتوانم، باز خواهم کرد که چه چیزهایی لحاظ شده و قانون تعرفه گذاری را از چه خطراتی نجات داده است.

لذا خواهشم از پرستاران عزیز این است که یکبار دیگر قانون تعرفه گذاری، بند 4 قانون بهره وری ، آیین نامه اجرایی دولت و دستورالعمل وزارت را کنار همدیگر قرار دهند و نظر خود را به بنده و همکارانم منعکس کنند و بعد قضاوت کنند که زمانی که همدلی و وفاق حرفه ای وجود دارد چه اقدامات مهمی را می توان به ثمر رساند.

2-   در پاسخ به سئوال دوم، می دانم پرستاران یک سوال اساسی دیگر دارند و آن این است که آیا آنچه اکنون به عنوان آیین  نامه طرح پرداخت عملکردی (بند 4 قانون بهره وری) از وزارت بهداشت ابلاغ می شود، به طور کامل بپذیریم و هیچ حرفی نزنیم یا نه جای بحث، مجادله، مفاهمه و تغییر و تبدیل وجود دارد؟ و آیا این طرح می خواهد جایگزین اجرای تعرفه ها شود؟

صراحتاً بگویم، این دو هیچ منافاتی با هم ندارند و اصلاً پرداخت  مبتنی بر عملکرد آنهم بعد از قرار گرفتن 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزشهای نسبی، اگر صحیح اجرا شود با ترکیب سه محور یعنی "بسته های خدمتی-  روش مراقبت case method و پرداخت براساس عملکرد" به هر فرد در طی یک پروسه زمانی معقول، تعرفه های ما را در بالین شکل اقتصادی، علمی و ارزشمندی می بخشد. چون روش پرداخت تعرفه پرستاری در بالین صرفاً با روش (fee for service) مقرون به صرفه نیست در این زمینه فعلا به همین میزان  بسنده  می کنم و در آینده بیشتر صحبت می کنیم.

اما اجرای تعرفه ها با روش "بسته خدمتی و بیمار محوری (case method) و پرداخت عملکردی، خود ترکیبی از دو روش percapital و performans است که  هم مقرون به صرفه خواهد بود و هم بعد از اجرا به دستاوردهای جدیدی خواهیم رسید و هویت حرفه ای و استقلال مراقبت های پرستاری را بیش از پیش برجسته خواهد نمود.

لذا در همین جا وارد جواب بعدی می شوم که لازم نیست، در بست هر آنچه ابلاغ آزمایشی می شود بپذیریم، بلکه ما باید کلیاتی را بپذیریم اما در جزئیات بعد از بحث و تبادل نظر آنهم با دقت در عمق و محتوا نظراتمان را عالمانه بیان و دنبال کنیم.

اما کلیاتی که درجلسات بحث و کارشناسی به آنها رسیده ایم و لازم است با شما در میان گذارم عبارتند از:

1-  همه می دانیم که این روش عمل به بند 4 قانون ارتقاء بهره وری است.

2-  قبول داریم که روش پرداخت  کارانه نظام نوین یادگار سال 78 به بعد، کاملا تبعیض آمیز و ناعادلانه است  و در عین حال که پرداخت ها غیر عادلانه است ضابطه مندی خاصی هم ندارد. و بیشتر پرداخت ها رابطه ای است. بویژه در بین غیر پزشکان  و حتی در بین تیم پرستاری.

3- قبول داریم که آن طرح تبعیض آمیز باید برچیده شود و طرح عادلانه تری جایگزین آن شود.

4-  با این حال طرح جایگزین شامل حال همه شود و صرفاً مخصوص پرستاران  به تنهایی نباشد.

5-  بر اساس کلیات این طرح بناست حدود 30 درصد منابع که قبلا 20 درصد بود، به سمت غیرپزشکان بیاید و غیر پزشکان نیز به دو گروه کاملا مجزای درمانی و غیر درمانی تقسیم می شوند. و گروه درمانی ضرایب و امتیازات خاص خود را دارند و پشتیبانی و غیردرمانی امتیازات خاص خود را، اگر چه ظاهرا جداولی شبیه به  هم وجود دارد ولی از اصل ضرایب درمانی و غیر درمانی تفاوت های اساسی دارند.

6-   بر اساس این طرح بناست پرداخت کارانه (صرفا کارانه) به پرستاران به طور میانگین سه برابر شود.

7-  بناست مدیران پرستاری که هیچ گاه در شوراهای نظام نوین کارانه جایگاهی نداشته اند، اکنون در شورای اجرایی پرداخت مبتنی بر عملکرد هم در وزارت هم دانشگاه و هم بیمارستانها حضور داشته باشند.

8-   بناست با اضافه  کار، برخوردی شود که با شب و ایام تعطیل در قانون بهره وری شد. یعنی اضافه کار جاذبه دار شود .

9-  بناست زمان پرداخت علمکردی برای غیر پزشکان حداکثر از دو سه ماه تجاوز نکند و مثل کارانه ها عقب نیافتد و بناست به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه های فردی، نرم افزار ویژه این روش نوشته شود و در همه بخش ها نصب شود.

10- بناست این طرح که هنوز پیش نویس های محدود غیر قابل استناد آن برای نظر خواهی اولیه در اختیار برخی مدیران قرار گرفته و تا کنون دو، سه بار هم اصلاح شده، با تمام تفاسیر به صورت آزمایشی در بیمارستانها اجرا شود و حداکثر تا خردادماه، نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود و مجدد بازنگری اساسی صورت پذیرد.

11-بناست تا زمان استقرار پرداخت عملکرد، پرداخت علی الحساب 1.7، ادامه یابد و به محض انجام محاسبات جدید ( تا پایان سال) ما به التفاوت آنها دوباره پرداخت شود.

12- بناست در انتهای مدت  اجرای آزمایشی این طرح، افکارسنجی عمومی پرستاران و کارکنان و نیز از طریق سازمان  و مجموعه های علمی پرستاری و ... نظرات کارشناسی اخذ و از نظرات کارشناسی کاملا استفاده شود. لذا از همه عزیزان همکارم و از همه پرستاران عزیز در بالین، دانشکده ها و می خواهم با نگاهی عالمانه و کارشناسانه به این نظام پرداخت نگریسته و ضمن ارج نهادن به پیشینه خودتان در پیگیری و تصویب قوانین ارزشمند، آیین نامه و دستور العمل های مربوطه، اکنون که هر بند از قوانین ما به اجرا می رسد، انعکاس آن را در بین خود و در نحوه خدمت رسانی مان به مردم عزیز بسنجیم و از منظری کاملا عالمانه، نقطه نظراتمان را منعکس کرده و کمک کنیم اکنون که گامهای اساسی برای اصلاح وضع گذشته در حال برداشتن است، این گام ها راموثرتر و قوی تر کنیم و در این بین، دقت، دلسوزی، تیزبینی و اشراف شما عزیزان به قوانین و مقررات، اجرا راحت تر و اثر بخش تر و کارآمدتر خواهد شد.

خادم پرستاران

میرزابیگی

کد: 8975

 

تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود